Krátké nohavice aneb měla reklama v reálném socialismu smysl?

11. 8. 2010 | Marketing a reklama | Žádné komentáře

Pořad rozhlasu ČRo 6 Média v postmoderním světe si pouštím často. Jde totiž o způsob, jakým se během padesáti minut zorientovat v mediálním tématu, které mi třeba není úplně blízké. Ale stejně kriticky, jak pořad reflektuje třeba novinářskou práci, je třeba nakládat i s pořadem.

Od pořadu očekávám, že bude pole médií orat z pozice odborníka, který oblast zná. “Reklama v reálném socialismu neměla své uplatnění. Neexistoval totiž volný trh a tím také konkurence” (volně a po paměti citováno). Možná je to až příliš rýpavé a zbytečné, ale tenhle názor je obecně zarytý jako dogma.

Pan Vajíčko: Symbol socialistické reklamy

Přitom by si všichni mediální odborníci měli uvědomovat, že reklama není jen o prodejích. Hlavní podstatou reklamy je přenos informace, prodej je až jeden z cílů. Reklama v reálném socialismu tedy mohla informovat spotřebitele o svých vlastnostech – ne všechny produkty byly konzumovány ve velkém – mohlo jít o osvětu. Mohli jste lidi naučit, jak zboží používat. Proč děláte reklamu vy?

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..