EC=MC: Každá společnost je mediální společnost

16. 8. 2010 | Marketing a reklama | Žádné komentáře

Pokud máte zaměstnance nebo prodáváte svoje produkty a služby, podle teorie Toma Foremskiho už jste mediální společností. Teorie říká, že každá společnost je mediální společnost. Měli byste získat mediální knowhow a používat profesionální postupy. Poznejte tedy svoje publikum, komunikujte s ním, nechte ho vyjádřit se a splňte podmínky moderní společnosti. Stačilo.

Mediální společnosti: Firmy by si měly pořídit megafon

Web everycompanyisamediacompany.com (EC=MC) sice dává argumenty, proč by měla firma se svými zákazníky komunikovat, ale to bohužel nestačí. Všichni s nimi chceme mít dobrý vztah, chceme, aby nám rozuměli a měli se kde zeptat. Komunikace je v podstatě nevyhnutelná, což je zjevně podstatou celé teorie.

Teorie popisuje změny, které postihují komunikaci skrze nová média obecně – například obousměrnost komunikace nebo fragmentaci publika. V zásadě nepřináší nic nového než, že je třeba pochopit technologické i funkční principy nových médií.

Pracujete s více kanály, kde je možné získat zpětnou vazbu. Pracujete s více publiky a každé z nich sleduje jiné cíle, zajímají je jiné informace a mají jiné problémy – všechny potřeby musíte uspokojit.

Co si z toho odnese podnikatel, který nová média nezná?

Celá teorie působí až nadšeně: měl bys začít komunikovat (= vytvoř si blog a Facebook stránku) a pracuj s médii jako profík (=začni číst mashable a přečti pár článku od Briana Solise). Teorie nemluví o dvou situacích, kdy za a) nemáte co nebo nepotřebujete nic říct a za b) to pro vás není efektivní.

Pokud nemáte co říct, těžko budete uměle vytvářet potřebu. Pokud ten důvod opravdu nemáte, na komunikaci je to stejně poznat. A co když si všechny ty kanály založíte a zjistíte, že z toho nic nemáte? Co když ani nejste schopni spočítat, jestli to pro vás efektivní je. Komunikace totiž nejsou prodeje a spočítat efekt a návratnost investice je o něco složitější.

Maximální aplikace teorie za každé situace asi nebude úplným ternem. Stejně jako když nějakou část zanedbáte – ať už z neznalosti nebo efektivity – určitě nezkrachujete. Pokud se vám ale podaří do tohoto vlaku nastoupit, můžete alespoň na nějaký čas získat konkurenční výhodu. Nezapomeňte ale, co je podstatou vašeho byznysu.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..