Co je to Augmented Reality

20. 2. 2009 | Marketing a reklama | 3 komentáře(ů)

To jsem v životě neviděl. Možná jsem zaostalý, ale tohle jsem ještě neviděl. Augmented Reality je zkrátka a jednoduše něco, co se nedá jen tak slov popsat.. Proto radši video:

Docela efektní, nemyslíte? K celé „srandě“ vám stačí jen vytisknutý papír s aktivátorem a webkamera. Nicméně – augmented reality není jenom název reklamního formátu. Toto je spíše příkladem využití jedné kapitoly vědeckého počítačového výzkumu, který kombinuje vjemy z reálného světe s digitálními daty. Taková virtuální realita. Obecně jde tedy o prostředí, ve kterém se prolínají prvky reálného a digitálního světa.

[ad#square]

Využití této technologie je velmi široké. Nejčastěji je využívána (=zkoumána, prozatím) v kombinaci s GPS navigacemi, pro vojenské účely, při sportovních přenosech například k zobrazení pohybu puku u ledního hokeje, k zobrazování reklam na fotbalovém (míněno americkém = superbowl) nebo golfovém hřišti nebo v umění a vzdělávání. V budoucnu se také uvažuje o mobilní koncepci této technologie, díky které si budete s člověkem „na druhé straně bezdrátu“ koukat rovnou do očí.

V prvním publikovaném videu je AR součástí kampaně General Electrics (GE), která si za cíl kladla informovat o možnosti využití alternativních zdrojů elektrické energie. GE ale není jediným zadavatelem, který tuto technologii vyzkoušel. Ve Francii ji také využívá Citroen při prezentaci svého nového modelu Citroën C3 Picasso. Check it out!

To ujde, nemyslíte?

[ad#odkaz_lista]

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

3 Komentáře

  1. čestmír

    Zdravím a co třeba nejaký návod. Udělejte si doma, nebo
    pomocí čeho se to delá? Tohle je budoucnost!!

    Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..