Návštěva ve Starbucks Coffee

17. 3. 2010 | Cestování | 2 komentáře(ů)

Netrpím na trendy a přesto se občas načapám. Když jsem byl v Berlíne, bylo hnusně a tak jsme trávili spoustu času ve Starbucks (interval tak tři hodiny). Proč Starbucks? Byl jsem línej koupit si mapu a ve Starbucks mi ji dali (byly tam vyznačený všechny jejich kavárny, takže byl najednou Berlín celej zelenej).

Čím dýl sem tam seděl, tím víc se mi tam líbilo. Pohodlný křeslo v teple po desítkách pěších kilometrů opravdu bodne. V tom rozpoložení mi došlo, že o Starbucks vůbec nic nevim (kromě toho, že jsou „super fucking awesome social brand“). Třeba logo. Kdo je ta záhadná paní s ploutvema a jak to souvisí s pitím kafe? Kdo by to měl líp vědět než zaměstnanec.

Img_0553

A ono to vyšlo. Překonali jsme menší jazykovou bariéru a opravdu jsme se dozvěděli, jak to s tím logem je. Chudák chlapík tam pak uřícenej běhal a sám makal, celej červenej. Nikdy sem moc nevěřil, že podobnej přístup může u těchle řetězců fungovat. Vždycky doufám, že se za značkou skrývá i slibovaná filozofie. A tyhle situaci mi připomínaj, že tenhle svět zkaženej celej neni.

Vím, že je to většinou jinak. Ale v tu chvíli nás tenhle minutovej rozhovor opravdu zahřál. A o tom by mohlo Starbucks bejt. Ne jenom o kafe. Takhle by se mohl jednou dělat byznys.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

2 Komentáře

  1. Honza Páv

    Ta vypadá příjemně. Ono je to složitý, člověk přijede do města, který nezná, a chce si dát kafe. Právě díky těmhle situacím mají frenchisy takovej úspěch, jdeš na jistotu. Díky za tip!

    Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..