5 zpráv, které by vás neměly minout: Květen 2011

12. 6. 2011 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Uběhl rok od dne, kdy jste si poprvé mohli přečíst pětizprávy. Na tomhle faktu je podstatné hlavně to, že jsem to vydržel psát víceméně pravidelně, ale hlavně každý měsíc. Sledovat to, co se děje, je velmi náročné a pětizprávy spolu s mixtapem mi umožňují dívat se zpátky. Připomínám si nejenom to, co se dělo minulý měsíc, ale i to, co se stalo minulý rok.

Asi nejzásadnější zprávou (nechci vám radit, pokud chcete na konci hlasovat) května 2011 je změna dodavatele NetMonitoru. Tendr vyhrála ta samá firma, která byla minulý rok zmiňována v souvislosti s koupí stávajícího provozovatele – kdo tedy (alespoň prozatím) vyhrál bitvu o český internet?

Logo 5zpráv

Twitter kupuje Tweetdeck

Twitter a jeho nevyřešená otázka s ekosystémem aplikací a klientů, který se kolem něj vytvořil začíná mít směr. Odkup Tweedecku mi dává smysl už jen z pohledu monetizace. Tweedeck není Twitter (samotnou platformu Twitter se i přes reklamní formáty nedaří moc zpeněžit), takže bude mnohem jednodušší vydělávat podobně jako například Hootsuite. Ten zpoplatnil správu více účtů ve více sociálních sítích a relativně nově i rozšířené možnosti analytiky. Obchodní model by tahle předražená akvizice mít měla.

Pokud máte rádi konspirační teorie, určitě vás zaujme pohled na akvizici, který spekuluje o tom, zda Twitter Tweedeck nekoupil jen proto, aby ho nedostal UberMedia – to je firma, která vlastní několik různých klientů pro Twitter na různých platformách. UberMedia navíc nejspíš plánuje spustit svůj vlastní Twitter (i když se o tom všude zatím jen mluví).

Co se týká dalšího rozvoje, Tweedeck zrušen nebude a nadále bude možné využívat i ostatní sociální sítě jako Facebook.

O jednozprávě si můžete přečíst ve světě Androida

České uživatele bude měřit ComScore

Ještě ten samý den po skončení konference IAC 2011 bylo rozhodnuto. Gemius, který se v poslední době nepodílel na vývoji měření českého internetu příliš nadšeně, bude se začátkem roku 2012 vystřídán globálním hráčem ComScore. Co to znamená pro český trh?

Zachování stávající metodiky NetMonitoru (tedy návaznosti výzkumu), získání dat o českém videoobsahu, data o mobilních platformách, více nástrojů pro velká média a mediální agentury (například možnost měřit zásah internetových kampaní), více volně dostupných dat pro jednotlivce, otevření českého trhu pro zahraničí (ComScore často připravuje přehledy např. TOP10 webů v CEE regionu, budeme tedy více vidět venku). Já vítám a budu všem zúčastněným držet palce, ať stihnou ty pekelný dedlajny, protože jinak to teprve bude legrace.

Více na lupa.cz

Microsoft se stal majitelem Skype

Tenhle svazek je velmi inspirativní událostí. Všichni teď mluví o úžasných možnostech propojování všeho, co Microsoft vyrábí – od implementace do operačních systémů (či IM Live Messenger), přes mobilní telefony, XBox (s Kinectem) po Microsoft Surface. Říkám si, kde je háček. Kolem Microsoftu se teď vytváří takévý pěkný hype (i když stále z lehkým negativním sentimentem) – spojení vyhledavače Bing s Facebookem je to nejlepší, co mohl Microsoft udělat. Windows Mobile bude krom jiných také na Nokiích. Spekuluje se (a obě strany to vyvrací), že MS koupí Nokii. Kde to skončí a kde je ten háček? Podobné to chvíli bylo s AOL (koukněte na související články), které nakupovalo a nakupovalo a už cca dva měsíce ani vidu ani slechu.

Více opět na Lupa.cz

LinkedIn vstupuje na burzu

LinkedIn je výjimečná síť. Už jenom proto, že uznává více možných forem známostí mezi kontakty. Prostě si nehraje na nějaké přátelství a nestydí se, že jde hlavně o byznys. Vstup na burzu se podle všeho povedl. Důležité je to ze dvou důvodů: LinkedIn nám může pomoci odhadnout, co se stane s ostatními službami či firmami směřující k IPO – ať už Facebook (pokud někdy), Zynga, nebo Kayak. Za druhé nám také ukazuje, že jsme možná před nějakou další “bublinou”. A já se opět ptám, kam všechny ty mega investice do startupů povedou.

Lupa.cz do třetice

Braťia platí za obsah

Na Slovensku se rozeznělo Piano (možná jste četli první článek o spojení Etargetu a a poradenské firmy NextBig za účelem zpoplatnění internetu) a uživatelé začínají platit za nadstandardní služby. Pokaždé, když píšu 5zpráv si říkám, že s tím seknu, protože doplňovat komentáře a případně kontext je docela zdlouhavý proces. Mě se to zatím vyplatí, takže to neřeším, ale odnáším si z toho zkušenost – tvořit obsah je prostě drahé a tvořit kvalitní obsah ještě dražší (a nemá to znít jako chvála pětizpráv). Ať lidi platí, možná se v nich pak vyprofiluje čtenář, který si bude vybírat, co stojí (peníze) za to číst.

Mnohem zajímavější situace bude v ČR. Seznamu se zpoplatnění nelíbí (proč by také mělo, do jejich tří zlatých dolů se čtvrtý moc nehodí) a ani Mafra není zpoplatnění příliš otevřena. Český trh ale čeká na výsledky ze Slovenska. Bojí se určitě o své Realné Uživatele nehledě na časté argumenty o odlišnosti českého a slovenského trhu.

Spolu s pěkným videem na ČT24.cz

Tak kterou zprávu považujete za nejdůležitější v květnu 2011? Hlasujte!

Která ze jmenovaných událostí z oblasti online marketingu, médií a sociálních sítí je podle vás nejdůležitější zprávou za květen 2011?Market Research

Mixtape

Seznamácké mapy jsou venku. Internet Billboard bude dodávat reklamu do televizních set-top-boxů. Že by málo místa pro IB na internetu? Nebo propojení platforem? Google rozšiřuje svůj social search do dalších zemí včetně ČR. Oprah ukončila svou talkshow. YouTube Sponsored Videos mění princip stanovení cen. CME spouští Cinema.cz, další půjčovnu. Geolokační služba Loopt se spojuje s Grouponem – velmi logický krok (koukněte na související článek o propojení geolokace a hromadného nakupování, oproti této novince o dost starší). Po Z1 (proč asi Z1 nebyla úspěšná?končí i PublicTV. Blackberry bude využívat vyhledávání Microsoftu (Bing) – další bod pro Microsoft. Stratosféra po ukončení spolupráce na Super.cz spustila Superspy.cz. Začala vysílat pražská televize Metropol. I na internet, i když jí to moc nešlape. Asociace televizních organizací vyhlásila tendr na realizátora měření sledovanosti TV.

 

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..