Celý červen byla docela nuda. Až do konce, než Google představil Plusko. Celý svět se postavil do pozoru a začala neuvěřitelná smršť článků o začátku nové éry a postupném konci Facebooku. Ano, srovnávání na straně médií a předhánění na straně dvou až tří sociálních platforem nás bude ještě nějakou dobu pronásledovat. Jsou to takové závody ve zbrojení, ale až uslyšíte srovnání se Studenou válkou, otevřete si radši učebnici dějepisu.

Logo 5zpráv

Google+ představil svůj sociální projekt

Je krásný, je nový, je funkční. Google konečně představil nový produkt, který se dá používat. Ano, early adpotřeři jej vzali útokem a vůbec jim nevadí, že ještě moře funkcí, které rozhodnou o úspěšnosti G+ zatím nefunguje. Nevadí jim to z jednoho prostého důvodu – dokážou si představit, jak ta síť pak bude fungovat, protože už to viděli na Facebooku.

Buď jsou mimo a nebo je Facebook opravdu tím (jak se říká, když nechcete předvídat radikální budoucnost), kdo neprohraje. Pokud jste si nestihli Plusko projít, začněte určitě článkem od Ivana Kutila (@codeas).

Víc info na Lupa.cz

Fotografie a videa ve výsledcích vyhledávání Twitteru

Docela dost jsem přemýšlel o inovacích. Pokud máte prášek na praní, musíte vymyslet alespoň dvě nové složky do roka, jinak vás lidi přestanou kupovat. Nejenom že konkurence přidá dvě nová sprostá slova na konec reklamy a nový obal, ale když to neuděláte, budete lidi nudit. Není to analogie o vývoji Twitteru, ale bojím se, že může nastat.

Lidi obecně nemají rádi změny, a proto se stále větší zapojování čehokoliv do Twitteru nikomu moc nelíbí. Mě to nepřijde na škodu, ale nakonec bude na Twitteru, kolik si ze svojí původní DNA ponechá. Čím víc, tím líp.

Detaily si přečtěte na blogu Twitteru

MySpace prodáno, konečně

Nic jiného jste ani čekat nemohli. A žádné vzkříšení MySpace nebude. Specific Media, donedávna ne příliš propíraná firma provozující reklamní síť, si přišla k docela hezkému PR. Jde sice o firmu, které spoléhá na zpracování co největšího množství dat (kvůli cílení reklamy), ale takových firem je relativně hodně, viz třeba nový GroupM Xaxis (čti Zaxis, disclosure: vlastní stejně jako MEC síť všeho WPP).

O prodeji psalo Mashable

Rozpoznávání obličejů pro celý svět

Rozpoznávání obličejů je možná větší zásah, než si myslíte. Kdybychom víc hráli šachy, možná bychom pochopili, že samotné rozpoznání obličejů je jenom první tah. Šachový mág by měl vidět několik tahů dopředu. Každou chvíli dáváme světu (a to není jen o Facebooku) víc a víc informací, které, pokud jsou osamoceny, nám nijak neublíží. Pokud k nim ale dáváme i další kontext – seznam přátel, zájmy, svou polohu, informace o tom, co jsme si koupili, dáváme víc než jen jejich součet. Podívejte se na video, které pěkně popisuje problematiku rozpoznávání obličejů a pak si přečtěte Net Delusion. Morozov se věnuje i tomuto tématu. Stejně jako Google.

O novince informovali Tyinternety.cz

Pianu se na Slovensku zjevně daří

U Piana platí, že buď s ním hraje celý trh, nebo nemůže fungovat. Tolik asi k otázkám, kdy bude spuštěno na českém trhu. Na Slovensku se, vypadá to, chytlo a pro mě je to jen důkazem, že podobný model může fungovat. Jestli někomu klesne nebo stoupne návštěvnost nemusí být hned důkaz nějakých změn po nasazení systému. Dejte si ruku na srdce (lidé z médií) a vyjmenujte mi pár způsobů, jak nahnat eRÚčka nebo pageviews. Nebo se snad bojíte, že klesnete v žebříčku? Nebo to je tím, že chybí obsah, za který by někdo opakovaně platil?

Psalo se na Mediáři

Která z událostí vám přijde nejvíce důležitá? Hlasujte!

[polldaddy poll=“5494137″]