Nový Twitter už zas tak nový není. Mám ho sice jenom pár dní, ale už jsem si skoro zvykl na nový – skoro jako kdyby tu s námi byl odjakživa. Vzhled sice ztratil svou jednoduchost, svou použitelnost si ale zachoval. Nebo vlastně rozvinul.

Twitter vlastně neprošel jenom změnou designu. Twitter byl spíše obohacen o další informace, které mohou změnit způsob, jak s ním pracujeme. První velký rozdíl, který mě napadl, byla vizualizace.

Nové logo Twitter

Přílišné množství výhradně textového obsahu mohlo Twitteru ubírat na všeobecné oblíbenosti. to naopak early adopteři měli rádi. Twitter už se ale masově ujal, našel si své místo a vymezil se vůči ostatním službám.

Twitter svou změnou ještě více upozornil na důležitost informací, které Twitter přenáší. Ben Parr, co-editor na blogu Mashable, ve svém článku o sociálních a informačních sítích staví Twitter právě do skupiny informačních sítí. Tedy místa na internetu, kde nehledáte, kdo z vašich přátel má narozeniny, kdo publikoval fotky z Bibione a kdo se včera zrušil v Harley´s. Hledáte informace a Twitter vám je umožňuje snadněji získat.

S příchodem nového Twitteru se mění způsob konzumace informací na Twitteru. Aniž byste museli odejít z Twitteru, můžete si prohlédnout přiložené obrázky, videa nebo mapy, které vám ukazují, odkud tweet přišel.

Na Twitteru tak strávíte víc času – v poměrech starého reklamního světa dobrá metrika. Nevím, jak přesně Twitter měří zobrazení stránek – ale rozhodně jich bude víc. V konečné fázi pak Twitteru říkáme stále více o tom, co nás zajímá. To je ideální podhoubí pro relevatní cílenou reklamu – podporované tweety, trendy a teď i placené zobrazování twitter účtů, které by nás mohli zajímat.

Nový Twitter je tak win/win pro obě strany. Twitter jde opravdu dobře za zelenými čísly (novým CEO je @dickc). Uživatelé mají přívětivější prostředí a více muziky na jednom místě.

Jakou zkušenost máte s novým Twitterem vy?