Likesystem.cz: Kupte si lásku v sociálních médiích

28. 12. 2011 | Internet a sociální média | 2 komentáře(ů)

Na LinkedIn jsem díky Luďkovi Kvapilovi narazil na existenci systému, který mě velmi baví. A zároveň trochu štve. Likesystem.cz je jednoduše řečeno platforma, která vám umožní získat větší množství fanoušků, followerů, +1 shlédnutí na YouTube a tak dále. Řeší velmi aktuální problém, protože firmy, které vtrhly na Facebook jako amíci do BestBuy na Černý pátek, teď přicházejí na to, že sliby pyžamářů o statisících fanoušků jsou tak nějak mimo. Jak „100hoven“?

Nákup fanoušků je kontraproduktivní

Za prvé. Zapomeňte na to, že byste měli tenhle systém využívat. Doopravdy. Nákup fanoušků vám nepřinese nic dobrého. Pokud je vaším cílem získat největší počet fanoušků, jednou se vám to podaří. A pak co? Dostanete přidáno? Asi ne, žejo.

Omíláme to pořád dokola. Počet fanoušků není cíl, dokonce už i Facebook to částečně pochopil a přidal metriku „People Talking About“ (bacha, i tu ovlivňuje nárůst fanoušků). Když už se máme hnát za nějakými čísly, mělo by to být tohle. Radši budu sledovat počet interakcí se stránkou než to, že se na vás někdo letmo (či za úplatek) podíval  a už vás nikdy neviděl.

Jak systém funguje?

Nijak. Nemusíte s tím ztrácet čas.

Druhý problém, který se vám může projevit už po roce, je zkreslení statistik. Získali jste velký počet fanoušků díky reklamě, trapným systémům jako je ten, o kterém píšu, nebo o něco méně zábavným posílačkám (aplikacím) bez vztahu ke značce? Pak máte na stránkách pár fanoušků, kteří stránku už v životě nenavštíví (tak 90%), pár mrtvých duší a několik, kteří o stránku možná ztratí zájem.

Rychlokvašky..

V diskuzi rovněž padl argument, že je po podobných systémech zájem v zahraničí. Prý kvůli start-upům a jejich jepičímu životu. Jasně, musíme být hned vidět, být populární, vytvořit buzz. A k tomu mají sloužit (lacino) nakoupené duše?

Abyste prodali svůj nápad, měli byste znát své kupce. Ti jsou vaší cílovou skupinou. A vy jste ti, kteří řeší jeden z jejich problémů, usnadňujete jim život. Zaměřte se na lidi, kteří jsou v rámci tématu vlivní. A zapomeňte na nákup lásky přes internet.

nákup facebook fanoušků přes internet

P.S.: Váháte-li ještě nad validitou tohoto systému, koukněte na články, které o tomto systému – v sekci „Napsali o nás„. Schválně, kolik z nich má alespoň nějako váhu?

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

2 Komentáře

  1. Vasek Jelen

    Fajn shrnutí té diskuze na LikedIn. Smutné je, že takové blbosti věnujeme čas.

    Odpovědět
    • Honza Páv

      Puvodne jsem chtel system i testovat, ale presne tohle byl argument – snad to zanecha nejakou stopu ve vyhledavacich pro dalsi generace;)

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..