Co se stane, až se to lidé dozví?

3. 7. 2012 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Už dva roky se intenzivně věnuji monitoringu sociálních sítí, komentářů po článků a diskuzních fór. Nenahlížím lidem do soukromí, na Facebooku jsou neveřejné profily místem, za které je možné se vydat, ale dělat to nebudu. Vše ostatní je veřejné a lidé to vědí. Jak zareagují na přítomnost firmy?

Lidem je naprosto jasné, že si jejich komentáře přečtou ostatní. Jaké ale budou jejich reakce, když zjistí, že firma vyzbrojena text miningovým kanonem systematicky a v reálném čase sleduje, kde se lidé zmíní o jejích produktech?

Jak pochopí změnu v přístupu firmy (až se někde jednou projeví): proč se z čista jasna firma zajímá o můj prospěch či problém, když se na mě celou dobu snažila jen vydělat?

Taky by se vám to nelíbilo. Na druhou stranu s tím můžete udělat pouze jedno – nepsat. Monitoring obsahu na internetu u nás ještě není mainstream ani zdánlivě, to by nám ale nemělo bránit v diskuzích o jeho etických rozměrech.

Uživatelé v diskuzích nejsou blbí a budou se ptát, zda je to náhoda. Firma by měla mít připravené dobré argumenty. Z důvodu zkvalitňování našich služeb budeme náš společný rozhovor, za který si často musíte připlatit, nahrávat – nee, ten to není.

[img src]

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..