Mediální gramotnost: Lekce o mediálním plánování pro ZŠ

2. 11. 2009 | Marketing a reklama | Žádné komentáře

Zvyšovat mediální gramotnost je opravdu záslužná činnost. Tímto směrem se vydává i Fakulta sociálních věd, respektive jeden z předmětů vyučovaný pod záštitou oboru Marketingová komunikace a PR – Mediální gramotnost. Zadání úkolu bylo jasné – vymyslete „lekci“ pro jakýkoliv ročník základní školy, ve kterém publiku osvětlíte nějakou oblast médií, reklamy či marketingu. Já si (nečekaně) vybral mediální plánování v televizní reklamě.

V první fázi realizace tohoto úkolu bylo nutné zamyslet se nad cílovou skupinou. Mediální plánování je opravdu hodně široký obor a v případě, že jej máte zasadit do širšího kontextu marketingu a médií, je dobré uvážit, co má vůbec smysl osvětlovat, aby to lidé vůbec pobrali (a to nemá vyznít povýšeně). Zajímavé bylo, že jsem se postupně od mediálního plánování dostal k tomu, jak funguje reklama v televizi. Jakým způsobem se tam „vůbec dostane“, jak se nakupuje a kolik stojí.. Je to celkově zajímavá reflexe oboru, který vždycky vidíte z opačné strany.

Prohlédněte si prezentaci, ve které je stručně naznačeno, jak bude celý projekt řešen.

Dalším problémem, který je samozřejmě přímo úměrný objemu informací, je čas. Přestože je vzdělání opravdu prospěšné, málokdo si na něj najde dostatek času. Ve škole mají rozvrhy, ale celá problematika mediální gramotnosti není zatím tak podstatná, že by se jí dostávalo dostatek času. Nicméně pozitivní je, že byla zahrnuta alespoň do Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy. Samozřejmě je také součástí „osnov“ pro další stupně vzdělávání.

Nakonec musím ještě dodat, že budete-li chtít, můžete celý koncept využít (půjčit, změnit). Případně mi napiště (kontakt na stránce kontakt :) ) a můžu určitě všechno upřesnit a třeba i doplnit. Celý projekt si můžete stáhnout, skládá se ze:

  • samotné prezentace k lekci,
  • teoretického zázemí,
  • seznamu adres na videoukázky,
  • 3 pracovních testů, které průběžně ověřují znalosti,
  • 2 sešitů s cenami a sledovanosti televizní reklamy,
  • pracovního sešitu k finální evaluaci.

Doufám, že to bude ku prospěchu.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..