iTesco.cz: Zatím zmatený nákup potravin přes internet

8. 1. 2012 | Internet a sociální média | 3 komentáře(ů)

Už nějakou dobu bylo jasné, že Tesco bude první obchod, který otevře svojí online prodejnu. Má k tomu hodně blízko a to hlavně kvůli své britské centrále, která do prodeje přes internet hodně šlape. Jak se stavíte k nákupu potravin přes internet? Je to Tesco něco, co vyzkoušíte?

První, čím si budete muset projít je registrace. Bez registrace se ani nepodíváte, co je vlastně možné přes internet koupit. Je to jako kdybyste do kamenného Tesca nemohli bez Velkého bratra Club Card. Inu, legitimujte se, spotřebiteli. A pokud nejste přímo z Prahy, rovněž si nenakoupíte.

Jde se nakupovat

Když vlezete do obchodu, většinou máte na výběr nějaký sortiment zboží. Jeho rozmístění v obchodě včetně kotlerovské velikosti dlaždiček, které ovlivňují průchod obchodem, je těžká magie a na webu jej nenajdete. Když o spuštění mluvili v televizi, nevědomky velmi pěkně poznamenali, že odpadne takovéto spontánní nakupování, protože web vám to prostě nenabídne. Abych byl přesný, web Tesca vám to nenabídne. A znáte třeba Amazon a jeho princip „lidi, kteří si koupili toto zboží, kupovali i toto“? Není to trochu spontánní?

Při nakupování jsem narazil na několik nedostatků. Pokud si vybíráte sortiment, který spotřebovávají buď ženy, muži, nebo jen děti, bylo by dobré toto odfiltrovat. Třeba u sprcháčů mě opravdu nebavilo projíždět 100 produktů, než jsem se dostal k těm, za které se mi spoluhráči nebudou smát (ne dámské). Podobné myšlenky mě napadaly téměř u každé kategorie – filtrování může být nejen podle charakteru spotřebitele, ale i velikosti, množství, typu balení a tak dále. U některých kategorií dokonce řazení najdete (třeba oleje), ale nedá se podle něj filtrovat.

Můžete samozřejmě namítnout, že když vím, co chci, mám použít vyhledávání. Zkuste si najít třeba Airwick. Spolehněte se, že ne každý spotřebitel musí znát přesný název produktu – Tesco vyhledavač samozřejmě „airwick“ nenajde, ale „air wick“ už ano.

Chcete si žít nad průměry?

Je to asi tím, že jsem začal víc spát, ale při procházení mě napadlo spousta nápadů. Jedna žárovka se rozsvítila, když jsem řešil chybějící řazení podle ceny (od nejlevnějšího, samozřejmě). V každé kategorii je vždy několik substitučních produktů od různých značek. Na první pohled se liší pouze cenou a ne vždy musíme mít se spoustou z nich zkušenosti. Navíc spousta z nás je cenově senzitivní. Proč nevzít z každé kategorie průměrnou cenu a ukázat, který z produktů je TOP a který ne?

K tomu chybí ale chybí obsah. V detailu produktů se nedočtete zhola nic. To vidím jako jeden z největších nedostatků. Tesco zatím nemá takhle velkou konkurenci, ale až na to dojde, budou to nejenom vyšší pozice v organickém vyhledávání, co bude nad zlato.

Nákupní pocit?

Nakoupili jsme za cca 1400 + 99 Kč za dopravu. Ne každý tu cenu za dopravdu přijme, mě přijde lepší místo hodiny a půl v Tescu napsat nový článek. A to mi za ty prachy stojí. Nakupování potravin atp. není stejně jako v kamenném obchodě zábava. A to je škoda.

Celou operaci navíc znepříjemňuje i orientace v obchodě – zkuste si zanakupovat a řekněte, jak se vám s tou horizontální navigací pracovalo. Já si z toho odnesl jedno: v tescu jsem se vždycky ztrácel.

Odvážím si ale tvrdit, že jsou to spíše porodní bolesti (v UK jsou některé z popisovaných problémů dobře řešeny) a Tescu patří velký props za tuhle aktivitu.

Tesco: Online nákupy

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

3 Komentáře

  1. Jan Rezab

    Verze jedna, to vychytají. Buďme rádi, že něco takového máme :) 

    Odpovědět
  2. Havranisko

    Na online nakupování potravin jsem se moc těšil, protože víkendové nákupy v Letňanech nepatří mezi moje neoblíbenější činnosti. Avšak celý web itesco.cz na mě působí jako nepovedená diplomová práce spíchnutá študákem za víkend. Hrůza ostuda a velké zklamání. V roce 1999 bych to chápal a lidi by to oslavovali.

    Odpovědět
  3. Lenka

    Bohuzel ale sluzba domu od tesca uz neni to co byvala.Zelenina chodi oskliva,maso pokazde konci tak za dva dny i kdyz na krame ho maji plno s delsi trvanlivosti,ridici jsou nasrany protoze jsou utahany a furt jim prej pridavaj vic lidi a zmensujou jim casy na zakazniky aby stihaly vic lidi i kdyz seto neda a jezdi pozde.Ridice nuti tahat tezke nakupy treba do 5.patra bez vytahu kdyz to nevynesou tak je pry vyhodej i kdyz to nemaji ve smlouve a maj to predavat u prvnich zamykatelnych dveri.Prestala sem v tescu nakupovat protoze si pani reditelka v letnanech mysli ze jsme popelnice a budem zrat zbytky co jim zbydou na krame abyto nemusela odepisovat.Tohle vsechno by mel resit manazer ale asi je neschopnej tak se nemuzem divit ze to takhle dopadlo.

    Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..