Hromadné nakupování + foursquare = velká párty

14. 7. 2010 | Internet a sociální média | 3 komentáře(ů)

Představte si párty, na kterou byste se snažili pozvat co nejvíce ze svých přátel. Cítíte ten potenciál? Lokálně orientovaný byznys propojený s pořádnou skupinou lidí s velkou motivací šířit vaši slávu. Využití foursquare pro komerční účely může vypadat i takhle.

Jako pořadatel pořádáte akci, koncert, disko. Logicky potřebujete co nejvíce lidí. V dnešní moderní době už nevyrazíte do okolí lepit plakáty. Jak je motivovat k získávání dalších lidí?

Potřebujete spojit získání odměny pod podmínkou velkého počtu zúčastněných. Pokud akci navštíví více než 200 lidí, ceny klesají o 40%. To je ono.

Hromadné nakupování už dokázalo, že umí aktivovat velký počet zájemců, klasickými i sociálními cestami. Pořadatel si umí spočítat, kolik lidí bude při jakých cenách rentabilní. A foursquare? Bude jeden swarm badge za druhým. Podle počtu check-inů spočítáte, kolik lidí přišlo pro pivko za 16 vočí.

Máte hospodu nebo klub? Buďte první, ať se to u nás trochu pohne! Nemusíte hned dělat velkou párty, stačí když pro začátek vymyslíte jenom malou pobídku. Podívejte se ještě na Prezi Martina Hassmana s názvem “Zkuste použít Foursquare pro marketing (nebo Gowallu)”.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

3 Komentáře

  1. Pavel

    Už několik týdnů přemýšlím jak využít internetu k vypracování mojí bakalářky na téma návrh komunikačního plánu pro konkrétní hotel. Čím v dnešní době společnost může oslnit? Papírové reklamy dá se říct stagnují a do popředí se dostávají agilní internet a sociální sítě. Potenciál je obrovský. Včera jsem četl článek, že přes zmíněné soc. sítě získalo přes 40 procent českých firem nové zákazníky. Zde je to realita? Nevím, ale určitě k zamyšlení ano. A nyní k věci, foursquare znám krátkou dobu, má to smysl uvádět to jako novou formu marketingové komunikace neboli marketingu na internetu? Jsem schopni češi kupovat nové telefony s operačním systémem android, palm, blackbery, iphone? Má někdo informaci jakou odezvu tato aplikace má u lidí středního věku? Vidím potenciál, ale jak předložit novou věc bez analýzy…

    Odpovědět
  2. Honza Páv

    Foursquare je v současné době jenom trend. U nás má něco přes 1.500 uživatelů, což určitě není cílová skupina efektivní z pohledu tradičních masových médií.

    Foursquare přináší, spíše než aktuálně zařaditelný kanál, novou vizi práce se zákazníky. Oproti běžné návštěvě v restauraci se o uživatelích dozvíte mnohem více – máte k dispozici statistiky.

    Díky tomu jim pak můžete více vyjít vstříc (víte, co chtějí) a oni vám to vrátí – budou se vracet. Je to systém, který bude vhodný jak pro akvizice nových zákazníků, tak pro CRM.

    Nová forma tedy spočívá spíše v marketingu, který cílí na uživatele v konkrétním místě, čase a s konkrétní nabídkou. Foursquare je pak jednou dimenzí tohoto marketingu. Pro hotelový segment to tedy určitě využitelné bude (v budoucnu), co myslíte?

    Odpovědět
  3. Pavel

    Uživatelů v ČR opravdu zatím moc není, ale pokud budeme uvažovat o tom, že službu využijí hlavně cizinci, kteří navštíví naší zemi jedná se o velmi zajímavý element.

    Obrovský zájem čechů o geocatching a růst návštěvnosti v oblastem kam by jinak člověk vůbec nejel ve mě vyvolává reakci, že tedy i tato služba musí sklidit obrovský úspěch. Jediná bariera je cena telefonů, ale to se časem změní (viz nový Vodafone 845 s operačním systémem Android 2.1) a možná i obava nesoukromí. Ten kdo bude mít hodně ,,přátel“ a bude zaznamenávat své zážitky z nových návštěv na foursquare, tak by taky mohl být špehován, napaden, okraden, vykraden,…

    CRM? Ano, souhlasím, že to bude fungovat v tomhle smyslu. Rostoucí PR = rostoucí CRM.

    Forma komunikace je nekonečná. Stačí mít chuť po informacích..
    Díky za Váš web

    Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..