GymPact: Opravdové peníze jako motivátor

10. 1. 2012 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Když jsem na začátku roku projížděl novinky, narazil jsem na GymPact. Tahle služba mě hned zaujala, protože řeší motivaci ke cvičení v posilovně netradičním způsobem. V principu jde o tohle: Řeknete si, že příští týden půjdete cvičit třikrát a že pokud nepůjdete a budete líní, zaplatíte třeba 5 dolarů (jde o minimální sazbu). Pokud ale půjdete a svůj cíl splníte, dostanete opravdové peníze, které GymPact přeleje z kreditních karet těch, kteří se báli o své tukové zásoby.

Samozřejmě jsem se rozhodl službu vyzkoušet (po Likesystemu a nákupu v iTesco další test), protože jsem nevěřil tomu, že se mi peníze na účet opravdu přičtou.

Jak GymPact funguje?

Ilustrace z webu GymPact

Velmi jednoduše. Vytvoříte si účet (pokud nejste z USA, nevyplňujte zemi – díky za rychlý support GymPact teamu!), přidáte kreditku a nastavíte cíl – ten je zcela na vás, takže doporučuji nepřeceňovat svoje síly. Musíte rovněž vybrat výši pokuty, kterou zaplatíte, pokud se budete flákat – od pěti do padesáti dolarů. No a pak si nahrajete do telefonu aplikaci (zatím jen pro iOS) a vyrazíte do fitka.

Ve fitku se musíte čeknout – v USA vám aplikace nabídne nejbližší fitka a pokud tam to vaše není (což je v případě ČR i SK více než pravděpodobné), můžete jej přidat. Fitka jsou prý ověřována, já se musím přiznat, že jsem si z jednoho svého běžeckého okruhu udělal fitko také a vše prošlo (je to přeci také sport).

Aby byl workout považován za splnění, musíte v daném místě zůstat déle než třicet minut.

Mezi další zajímavé funkce patří možnost nastavit si skupiny a motivovat se tak hromadně.

A výsledek?

Včera mi došel email, který oznamoval, že bude na můj účet připsáno něco přes dva dolary. Možná je to málo, ale já objevil využití – můžu je utratit za nějakou další aplikaci, kterou otestuju. Opravdových peněz se ale dočkáte až ve chvíli, kdy budete mít více než deset dolarů. Ty si pak musíte vybrat přes PayPal.

Mobilní aplikace GymPact

GymPact je zajímavý model, který využívá na tomto poli netradiční způsob motivace. Přesto jde podle mě o startup, o kterém už nejspíš neuslyšíte. GymPact spoléhá na fér hru od svých uživatelů (ale podvádět lze snadno). Dále pracuje s motivátorem, který se nepovažuje za motivátor úplně efektivní. Znáte to, když děláte něco jenom pro peníze. Na druhou stranu jde o tak málo peněz, že je to spíše legrace. A nebo je to tak málo peněz, že si ani nevšimnete, že vám je ztrhli?

Pro inspiraci je přidávám odkaz na podobný projekt – HealthRally.

Co si odnést?

S motivací se prostě experimentuje – firmy bez příběhu už asi nemají ty staré dobré páky na lidi. Slevy a kupóny jsou teď trendy v USA, Japonsku a do Střední Evropy tenhle trend teprve dorazí. Nakonec nás ale nespasí také.

Budu se opakovat, ale při tvorbě projektů přemýšlejte nad přínosem pro uživatele (=při tvorbě byznysu přemýšlejte nad přínosem pro spotřebitele). Nadefinujte si požadované aktivity (cíle vaší činnosti), pak vám půjde návrh motivační architektury jednodušeji.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..