V rámci zkvalitňování služeb zaplatíte 5 korun za hajzl

3. 7. 2013 | Blog | Žádné komentáře

Někdy si říkám, že bych neměl tolik přemýšlet. Ale moje zkušenost z obchoďáku Vaňkovka v Brně mě nejen donutila zamyslet, ale i napsat článek. Uprostřed nákupu jsem totiž logiku hledal zbytečně.

illogical

Představte si, že během nakupování vypijete asi litr vody. Logicky se vám pak chce na záchod. Batoh se vším včetně peněz jsem nechal Evičce. Vejdu do uličky vedoucí k toaletám, a protože pospíchám, nevšimnu si červeného automatu, co vypadá jak kdyby z něj měly padat takový ty žvejkačky pro dospělé. Naproti mě dřepí postarší paní, která mě se slovy „a kde máte lísteček“ vykáže zpět. Rukou ukazovala k automatu na kondomy.

Peníze, které se do automatu na vstupenky na čůrání vhazují, jsem měl v batohu. Jako socka jsem se tedy odebral pro pětikačku a zakoupil jednu zpáteční. Bájo, hajzly jak na hlaváku před rekonstrukcí.

Nejsem žádná citlivka, ale řekněte mi, co je na celém tom příběhu logického.

Existují lidé, kteří záchody zneužívají nebo ničí. Dokonce se k tomu pan ředitel Vaňkovky Martin Kondrát vyslovil v článku na iDnes.cz:

„Vstupné je jako filtr, aby na záchodky chodili opravdu jen lidé, kteří tam jít potřebují. Poplatek, který vybereme, ale nepokryje ani náklady,“ uvedl ředitel Vaňkovky Martin Kondrát.

Kolik těch ostatních lidí je? Řekněme 5%. Provozovatel toalet tedy trestá většinu kvůli chování menšiny. Snaží se to schovat za zlepšování kvality služeb (ofiko argumentace). Ale realita vypadá jinak – navíc když provozuju toalety, měly by být čisté automaticky. Nebo je snad hlavní konkurenční výhoda oproti hlavasu (brněnské hlavní nádraží hned vedle), že jsou čisté?

Nejlegračnější na tom je, že se nejdřív musel zakoupit a nainstalovat ten automat, který pravidelně tiskne papírky, co končí o tři metry dál v odpadkovém koši. K tomu se vytvořilo jedno pracovní místo na kontrolu automatu, což je sice hezké, ale nemyslím, že by to bylo výhodné z pohledu zisku.

Nebylo by lepší ty hajzly každou hodinu uklidit?

Provozování obchodního domu je služba. Provozovatel vydělává, předpokládám, hlavně na pronájmu obchodů. Obchodníci mu nájem platí za to, že do obchoďáku chodí lidi. Když bude obchoďák bez lidí, obchody se zavřou a nájmy nepřijdou. Easy.

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..