Nebe a dudy: Reklamace

4. 9. 2011 | Blog | 1 komentář

Tak jsem pro vás připravil i druhý poučný příběh. Tentokrát se týká reklamace bot.

Koupil jsem si v Dream skateshopu boty Adio a měl jsem z nich radost. Jenže po třech měsících chození se mi na místě úplně nesmyslném bota rozpárala. Vzal jsem tedy boty i s paragonem do prodejny, kde mi chlapci ochotně poslali boty k distributorovi na reklamaci. Letní boty, měsíc v hajzlu, to naštve, ale co se dá dělat.

Po třech týdnech mi z Dreamu proaktivně napsali SMSku, že je reklamace vyřešená. Ani ve snu by mě nenapadlo, že mi reklamaci neuznají. Ale co, boty za 1300 mě prostě rozhodit nedokážou.

Co mě spíš štve, je ona distribuce a vůbec moje zkušenosti s distribucemi skateových a snowboardových hadrů a vybavení v Čechách. Proč jsou u nás všechny ty hadry, který vlastně nic moc nevydržej (půlrok na tričko je až moc), tak drahý? Kvůli zákaznickýmu servisu to nebude.

Když jsme byli v Rakousku (první nebe a dudy story), potřeboval jsem si koupit horský boty. V Rakousku je nemají nijak výrazně levnější, ale bude se vám točit hlava z toho, jaký mají výběr. Koupil jsem si pěkný Salomony, opravdu pohodlný a vyrazil na dva výlety. Cestou z druhého jsem si všiml, ži se mi šev na pravý botě nějak rozdělává a že tam za chvíli bude díra taky.

To mě trochu naštvalo, skoro jako by za to mohli moje nohy. Navíc jsem si uvědomil, že jsem asi vyhodil účtenku. Ale říkal jsem si, že tu reklamaci zkusím.

Šel jsem do obchodu v Gmündu, kde byl naštěstí ten samý prodavač, který mi boty prodal. Po dvou dnech si mě pamatoval, ale stejně nepadla ani zmínka o účtence. Bohužel mě musel odkázat na hlavní obchod, protože neměl kompetence tenhle problém vyřešit.

Obchod byl asi 3 kiláky v Gerlosu, tak jsem vyrazil. Přišel jsem do obchodu a vysvětlil celou situaci člověku, kterého jsem v životě neviděl a čekal. Čekal jsem xichty, řeči o účtence, únavě materiálu nebo mechanickém poškození a ono nic. Pán mi nabídl řešení ihned (protože jsme v ten den odjížděli) – boty mi jejich specialista (samozřejmě) zdarma opraví do 3 hodin.

Po třech hodinách jsem si přijel pro boty, které byly precizně opravené, pán poděkoval, že jsem u nich koupil boty a já spokojeně odjel domu. Happy end?

Proč firmě stojí za to nevyreklamovat zboží? Má s tím vyšší náklady než na získání nového zákazníka? Těžko. Pochopil bych, že se na mě vykašlou v Nike (i když nemám zkušenost). Ale je mi jedno, o jakou jde značku – obchod, kde jsem boty koupil, by se měl prát za mě. Ne tím, že řekne: „nojóóó, ádia nevydržej“.

Obchody by měly za prvé pochopit, že tím, že si vpustí značku do obchodu, se za ni částečně zaručují (podobný vztah s dodavateli má Zappos.com – vygooglujte si tu firmu, protože nevím, co o nich napsat dřív). Za druhý pak to, že moje nákupy u nich nejsou nutností a že marže, kterou z prodeje získávají je to, co platím za jejich služby.

A ádios to adio. (snad ty vaše skejtový videa budou i nadále inspirovat skatery, tak jako mě kdysi).

Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

1 komentář

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..