5 zpráv, které by vás neměly minout: Listopad 2010

19. 12. 2010 | Internet a sociální média | Žádné komentáře

Připravovat pravidelnou rubriku je závazek. Dost toho bylo nakecáno o mediálním podzimu. Všichni mají spoustu práce. Ale ten mediální podzim.. no, bude spíš o větším množství dodavatelských párty.

Televize odhalily taktiku na rok 2011

Taktika je jasná. Nijak výrazně nezdražit, regulovat vyprodanost a v případě Novy co nejvyšší garance – do posledního detailu. Barrandov zřejmě “naoko” výrazně zdražil ceníkové ceny za GRP (CPP) z cca 18.000 Kč na 24.200 Kč. Pokud bude příští rok jako tento, cena se může v pohodě pohybovat pod hranicí pěti tisíc. Nic moc.

Zdražuje také Prima (logicky = úspěšný podzim) a AtMedia (kabelové televize). U AtMedia (OP zveřejnila až v prosinci) jde o 10% plošné zdražení, některé balíčky (zvláště ty plánované televizí, floatingové, jak řikáme my v internetu) naopak zlevnily až o 20%. Záleží však na konkrétních podmínkách.

UPDATE: V době, kdy píšu tenhle článek (tedy také v prosinci) Nova upravila svoje obchodní podmínky – základní ceníkové CPP bylo sníženo na 20.250 Kč. Důvod? Malá ochota garantovat? Dodatečná reakce na cenovou politiku TV Prima? Těžko říct, každopádně Nova to opět schovává za snahu o oživení trhu.

Obchodní politiky TV Nova, FTP Prima, AtMedia a ČT s Barrandovem

Facebook podpoří lokální byznys – Deals for Places byly spuštěny

Co by to bylo za geolokaci bez speciálních nabídek, které můžete dostane na místě činu. Tentokrát byly přidány pro Facebook Places (které u nás zatím většině nefungují). Je to určitě logický krok – Facebook určitě přidá další engagement reklamu, která vaši nabídku zviditelní. Na druhou stranu však nezapomeňte, že loajalita nespočívá v tom, že dáte někomu něco zadarmo. Zkuste vycházet ze vztahů mezi lidmi. Zkuste přemýšlet, na čem jsou postaveny.

Více o spuštění na blogu Facebooku.

Facebook odhalil “unlike” button ve streamech

Fanoušci mají super možnost, zbavit se efektivně všech Facebook Stránek, které už je nudí. Tedy i těch projektů, které lákaly na zajímavý obsah, zábavu a trochu toho korporátního dialogu. Komu už došly síly a komu teď chybí smysluplná strategie, která postrádala dlouhodobý nadhled? A jak na to? U postu klikněte na křížek a ve spodní části pak na “Stránka už se mi nelíbí”. Pokud se vás nebaví ani Facebook Stránka Eikasia.cz, dejte jí unlike :).

Více na ReadWriteWeb.com.

Yelp přidává nabídky pro čeknuté

Není úplně fér, že má geolokace dvě novinky v listopadových 5 zprávách (odpůrce geolokace @marek_baco bude prskat). Ale o Yelpu jsem ještě moc nepsal. Yelp je webová stránka, služba, která svým umožňuje sdílet zážitky s nepříjemným číšníkem, řeznickým zubařem a sympatickou barmankou. Jednoduše recenze míst a uživatelského hodnocení.

Na začátku roku 2010 přidala služba možnost čeknout se pro uživatele jejich iPhone aplikace. V červnu pak Yelp zapracoval motivační (a herní) prvky jako foursquare – odznáčky a “majorství”  v úrovních konkrétního místa, typu místa a města. V listopadu pak přidali nabídky vázané na místo stejné jako Facebook o pár odstavců výše. Yelp nepřináší nic nového, což ho trochu shazuje v celkovém hodnocení důležitosti zpráv na konci pod článkem (tím jsem vás chtěl nenápadně upozornit, abyste na něj nezapomněli).

Více o na Mashable.com.

Seznam ruší agenturní provizi

Seznam se přidal k těm médiím a mediazatupitelstvím, které zruili historický přežitek jménem agenturní provize. Abychom si rozuměli, agenturní provize je sleva na nákup mediálního prostoru od média agentuře, která ji klientovi neúčtuje. Pokud tak vaše agentura dělá, zeptejte se proč. Nutno dodat, že agenturní provize byla z jednou z těch viditelných přidaných hodnot mediální agentury. Ale jak je známo, cena reklamy je jen malá část procesu mediálního plánování. Mediální agentura má spoustu jiných benefitů? Pokud nevíte, zeptejte se.

Seznam prý bude tuto změnu kompenzovat v dalších částech procesu, které utvářejí finální cenu reklamy. Že by to bylo ještě méně průhledné? A jak na tohle zareaguje AdMonitoring, když se teď ceníkové ceny seznamu de facto snížily?

O této změně informoval Seznam přímo, ceník na příští rok naleznete na webu Seznamu.

Vyberte nejpodstatnější novinku listopadu 2010. Díky!


Odebírejte Workflow newsletter

Řídit a rozvíjet firmu a přitom zůstat v obraze je někdy nad lidské síly. A přesně to řeší Workflow.ooo newsletter.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..